The Farm 51 rozpęta III wojnę światową

dodaj do schowka
4,5 mln zł:

4,5 mln zł: Tyle przychodów miało gliwickie studio The Farm 51 po trzech kwartałach 2015 r. Taki wynik pozycjonuje producenta gier komputerowych wśród branżowych średniaków nad Wisłą. ARC

Gliwickie studio The Farm 51 zamierza stworzyć pierwszą polską sieciową strzelankę — „World War 3”.

„Wiedźmin 3”, „Dying Light” czy „The War of Mine” to polskie gry, który w ostatnim roku odniosły spektakularny międzynarodowy sukces. Łączy je jedno: zostały stworzone dla pojedynczego gracza. Na gigantycznym rynku gier sieciowych żadnej polskiej firmie nie udało się odnieść porównywalnego sukcesu. Chce to zmienić gliwickie studio The Farm 51, które ujawniło, że pracuje nad sieciową grą „World War 3”.

Strzelanka i strategia

Kamil Bilczyński, wiceprezes i dyrektor kreatywny The Farm 51, wyjaśnia, że gra ma być połączeniem sieciowej strzelanki z grą strategiczną. Gracze będą mogli walczyć o supremację w Europie podczas wyimaginowanej III wojny światowej. Mapy, na których będzie toczyła się batalia, mają stanowić wierne odwzorowanie europejskich stolic.

— Od trzech lat współpracujemy z polskim przemysłemzbrojeniowym. Chcemy w tej grze wykorzystać nabytą w ten sposób wiedzę. Gracze będą mogli korzystać podczas walki z używanego przez europejskie armie uzbrojenia, które będzie wiernie odwzorowane. Liczymy także na wykorzystanie w marketingu elementów patriotycznych. Sądzę, że sporo polskich graczy zechce wziąć udział w obronie Warszawy przed atakiem armii niemieckiej czy rosyjskiej — mówi Kamil Bilczyński.

Produkcja ma zostać sfinansowana z pieniędzy, które spółka zainkasowała podczas ubiegłorocznej emisji akcji (9,1 mln zł). Mają wystarczyć na doprowadzenie tytułu do statusu beta, w którym będzie mógł zostać udostępniony graczom. Dojdzie do tego pod koniec przyszłego roku. W dalsze prace nad grą mają zostać zaangażowani wydawcy, który zajmą się obsługą „World War 3” na rynkach amerykańskim i azjatyckim. W Europie gliwicka spółka zamierza wydać grę sama.

— Zainteresowanie branżowych inwestorów jest bardzo duże. Niektórzy z nich już teraz chcą kupić prawa do naszej produkcji, ale na tym etapie nie jesteśmy zainteresowani — mówi Łukasz Rosiński, wiceprezes The Farm 51. Spółka ma ambicję pójść w ślady białoruskiej firmy Wargaming.net, która w ciągu zaledwie pięciu lat wyrosła z niszowego producenta gier sieciowych na giganta branży internetowej na terenie byłego ZSRR. Wszystko dzięki spektakularnemu sukcesowi sieciowej gry „World of Tanks”, w którą zagrało aż 150 mln graczy na całym świecie. Walki czołgów przyniosły firmie w ubiegłym roku około 600 mln USD przychodów.

— Na rynku nie ma obecnie gry sieciowej w modelu free- -to-play, która łączyłaby strzelanie, używanie pojazdów bojowych z elementami strategii. Będziemy pierwsi, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość — mówi Kamil Bilczyński.

Wskaźniki i doświadczenie

Cel minimum, który stawia przed sobą The Farm 51, to zdobycie w rok od premiery 1 mln graczy. W segmencie gier free-to-play nie to jest jednak najważniejsze. Liczy się bowiem, ile pieniędzy zostawią w grze. Gliwicka spółka celuje w średnie dla rynku przychody z jednego gracza — ich rozpiętość jest wysoka: wynosi od 0,5 do nawet 5 USD miesięcznie.

— Są to wskaźniki możliwe do osiągnięcia. The Farm 51 wybrał sobie dobrą niszę. Na rynku brakuje strzelanek free-to-play, które rozgrywają się w czasach współczesnych. Nawet nowa odsłona pudełkowego hitu „Battlefield” rozgrywa się w przyszłości — ocenia Łukasz Malik, redaktor naczelny branżowego serwisu gryonline.pl. Zwraca jednak uwagę na niewielkie doświadczenie The Farm 51 w segmencie gier sieciowych. Ponadto studio ma rozgrzebane dwa inne projekty: strzelankę „Get Even” i pierwszą polską aplikację na gogle 3D „Czarnobyl”. Obie produkcje mają zadebiutować jeszcze w tym roku. © Ⓟ

 

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.
KUP LICENCJĘ
email print

Ten artykuł ukazał się 2016-01-28 w nr 18/2016 na stronie 9.

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

POMYSŁ NA BIZNES: Sklepy Folkstar z gadżetami inspirowanymi sztuką ludową ruszają na podbój Polski. W ciągu 3-5 lat sieć urośnie do około 30 salonów

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Zamiast 6 zł za brytyjską walutę na koniec roku trzeba będzie zapłacić około 5 zł , prognozują ekonomiści. To skutek brexitu

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Opóźnienia programu inwestycyjnego i waśnie z kolejarzami motywują spółkę do szukania kontraktów na Litwie i w Iranie

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Lider polskiego rynku farmaceutycznego kupił holenderską spółkę biotechnologiczną.

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Śledź autorów Pulsu Biznesu
Śledź teksty naszych autorów

Dla Kazimierza Pazgana jeden scenariusz to za mało.

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Był tam ze sto razy albo więcej. Ma tysiące wspomnień, przygód i nawiązał dziesiątki przyjaźni z Rosjanami. Ale trudno z nim rozmawiać o tym kraju — za dużo tematów.

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Gabinet Łukasza Wejcherta to skandynawska prostota z rodzinną epopeją w tle. Tu wykluwają się inwestycje w start-upy, mające kiedyś przebić wartością TVN.

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Rozmowa z Paminontasem Mitzalisem, twórcą Star Food

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!

Tekst dostępny dla naszych prenumeratorów. By kupić szybki dostęp do strony Puls Biznesu Premium, kliknij
CZYTAJ Za 27,75 PLN przez tydzień!